diumenge, 19 de juliol del 2015

Professió Solemne a Viena

John Bosco llegeix el text del seu compromís davant Pedro Aguado

Com cada diumenge, aturem les activitats pròpiament capitulars, i anem a conèixer algun lloc. Avui, a més, coincidia amb un esdeveniment escolapi, la Professió Solemne (compromís a l'Escola Pia) del jove escolapi de la Índia John Bosco Joseph, que està fent els seus estudis a Viena.
Després d'un viatge en autocar de tres hores,ens hem dirigit a la parròquia escolàpia de Maria Treu, al centre de Viena, on els escolapis hi tenen també una escola.
Parròquia de Maria Treu
Després de refrescar-nos una mica, la llarga processó d'escolapis, els capitulars, però també alguns vinguts des d'Hongria i Eslovàquia, i naturalment, els qui resideixen a Àustria, hem avançat cap a l'església barroca.
Processó cap a l'església

eucaristia

L'eucaristia era en alemany, però s'hi barrejava el polonès, l'indi, l'anglès i el llatí. Els fidels habituals de la parròquia deuen haver estat ben sorpresos d'aquesta marea multicolor i multicultural de concelebrants.
John Bosco Joseph

el diaca encensa l'evangeli

Mentre es canten les lletanies en John Bosco es prostra

John Bosco llegeix la seva professió solemne
Ha presidit el rector de la parròquia, un escolapi polonès. Al seu costat el General Pedro Aguado, que és qui ha rebut el compromís de John Bosco com a màxim responsable de l'Orde escolapi. Els cants han estat animats per un grup modern de guitarres, veus i teclat i d'un altre de més clàssic amb acompanyament del magnífic orgue de l'església.
Un moment emotiu ha estat l'abraçada que li han fet tots els escolapis en senyal d'acolliment a la família escolàpia
El provincial de l'Índia abraça John Bosco

Abraçada de l'Eduard Pini

i d'en Joan Prat
grup musical

Al final de la missa, en John Bosco s'ha adreçat als assistents agraint a tots aquells que l'han ajudat a créixer en el seu camí.
John Bosco fa el seu agraïment
Al voltant de John Bosco
A la porta de l'església ens hem fet una foto al voltant del jove escolapi.
Tot seguit, en el mateix edifici de l'escola hem compartir un bon dinar de germanor.
dinar de germanor

Pius Platz, escolapi d'origen català

John Bosco a l'hora del dinar
"Piaristenkeller" que podríem traduir "taverna escolàpia"

Acabat el dinar, amb els autocars hem fet un petit tour pel centre de Viena que ha acabat a la parròquia i escola de Santa Tecla, l'altre lloc on hi ha escolapis, dos dels quals d'origen català, el Pius Platz i l'Ignasi Peguera, que ens han ensenyat l'església i l'escola i ens han ofert un refresc.
església de Santa Tecla
Ignasi Peguera ens parla de l'església

escola primària de Santa Tecla
Un altre cop als autocars, tres hores més de viatge, i de retorn a Esztergom on demà clourem el XLVII Capítol General de l'Escola Pia.