dissabte, 4 de juliol del 2015

Dissabte d'elecció

El reelegit Pedro Aguado

En la sessió d'avui hem de procedir a l'elecció de Superior General de l'Escola Pia. En primer lloc, Adelio Pagnini, de l'Escola Pia d'Itàlia, que és el més gran dels capitulars, ha fet una exhortació sobre com ha de ser el Superior General. A continuació es llegeixen els punts de les Constitucions de Sant Josep de Calassanç que parlen del Superior General. Després drets, hem cantat el cant "Veni Creator", i s'han llegit els números de les actuals Constitucions i Regles que parlen del Superior General.
Adelio Pagnini

El Veni Creator

Passem a fer una votació exploratòria, sense valor oficial. Després d'aquesta votació s'ha donat la possibilitat als qui han obtingut vots de manifestar-se en cas de voler renunciar.
Tot seguit se'ns dóna un temps de descans per reflexionar, parlar amb d'altres, etc. abans de la votació oficial.
Es fa la votació oficial, i és reelegit Superior General de l'Escola Pia Pedro Aguado Cuesta.
Escrutini

El primer que fa és proclamar la Professió de Fe i tot seguit ens dirigeix la paraula. A continuació tots els capitulars l'han felicitat personalment amb una abraçada.
Discurs inicial

aplaudiments de tota l'assemblea

Jaume Pallarolas abraça el nou General

Carles Gil

Joan Prat
Com ens quedava una estona fins l'hora de dinar, uns quants hem caminat fins a Eslovàquia que es troba a uns vint minuts a peu, i hem aprofitat per mirar els bons paisatges de la ciutat de Estzergom i el Danubi i per degustar la cervesa eslovaca, que a més es pot pagar en euros, a diferència d'hongria que funciona amb el florí.
Vista de Etszergom des d'Eslovàquia, amb el Danubi a primer terme

bona cervesa eslovaca i bon ambient
Pont que uneix Hongria i Eslovàquia

A la tarda es presenta una proposició de la Congregació General per canviar les quatre Circumscripcions actuals de l'Orde (Espanya, Itàlia-Europa Central, Amèrica, Àsia-Àfrica). Es proposa que d'ara endavant les quatre Circumscripcions serien Europa, Amèrica, Àfrica i Àsia.
La proposició ha estat aprovada per àmplia majoria. Aquesta proposició comportarà que els Assistents del General que elegirem dilluns, ho seran per aquestes quatre Circumscripcions. Aquesta votació ha servit per utilitzar per primera vegada el sistema electrònic de votació.
Sala Capitular

reunió de la Circumscripció d'Europa

Entrada a l'edifici

I per acabar el dia, els amfitrions, la demarcació d'Hongria, ens ha presentat quina és la seva realitat, i ens preparem de pas pel dia de demà, que serà una excursió en vaixell pel Danubi a Budapest.
els tres capitulars d'Hongria

Josef Urban