dilluns, 6 de juliol del 2015

Eleccions per al govern de l'Orde

d'esquerra a dreta: Jozsef Urban, Pierre Diatta
Pedro Aguado, Francisco Anaya i Miguel Giráldez
Aquest matí el dedicarem a elegir els Assistents Generals (Consellers del General), que amb el General formaran el govern de l'Orde. Són quatre, un per cada un de les Circumscripcions definides dissabte: Europa, Amèrica, Àsia i Àfrica.
El P. General ha agraït als quatre Assistents Generals que acaben el treball realitzat, i especialment el consell rebut de part seva. L'assemblea ha respost amb un fort aplaudiment a tots quatre.Abans de fer una votació exploratòria per a cada un d'ells, el General ha fet una proposta de noms.

Circumscripció d'Europa
Fetes les eleccions han estat elegits els següents religiosos:
Europa: Miguel Giráldez (de la província d'Emaús)
Amèrica: Francisco Anaya (de la província de Mèxic)
Àsia: Jozsef Urban (de la província d'Hongria)
Àfrica: Pierre Diatta (de la província d'Àfrica de l'Oest)
Amb aquestes eleccions s'ha acabat la segona fase del Capítol, la fase electiva, i també la sessió del matí.
Joan Vila i grups de laics convidats al Capítol
A la tarda han iniciat la seva participació al Capítol un grup de laics de diferents indrets escolapis. Han fet una breu presentació cada un d'ells. En Joan Vila, Secretari General de les Institucions Educatives és un d'aquests laics.
Després d'això se'ns presenta el treball de planificació que avui comencem que és la tercera fase del Capítol.
Treball de taula
Comencem a treballar una de les deu Claus de Vida que ens són proposades, que és la de la Pastoral Vocacional. Joszef Tarnawski ens presenta el document, i per grups de taula comentem el tema. Per acabar aquesta Clau de Vida, es fa una taula rodona on quatre escolapis exposen les seves vivències sobre el tema i tot seguit els posem preguntes.
Taula rodona sobre Pastoral Vocacional
Estàtua del cardenal József Mindszenty
prop de l'edifici del Capítol
Josep Maria Canet