dilluns, 29 de juny del 2015

Escalfant motors

Arribada a l'aeroport
Aquest dilluns, ben de matí, hem anat a l'aeroport, i via Munich hem arribat a l'aeroport de Budapest. Allà ens esperaven per portar-nos directament a Esztergom, la ciutat que acull aquest XLVII Capítol General de l'Escola Pia.
Albertinum, lloc del Capítol
Albertinum

Després d'instal·lar-nos a les habitacions hem anat a l'edifici a on es farà el Capítol, l'Albertinum, un edifici solemne als peus de la gran basílica d'aquesta ciutat amb una història important.
Sala d'estar

Allà hem començat a saludar escolapis de diferents indrets del món que ja avien arribat. Després d'un passeig, hem anat a sopar. Encara no hi som tots, alguns arriben tard al vespre i uns pocs demà al matí de bona hora.

Sala d'estar, Carles Gil

Com que era la festa de sant Pere i sant Pau, al final del sopar ha aparegut un pastís que ha servit per felicitat el Pedro Aguado, General de l'Escola Pia, i el Pierre Diatta, assistent general per Àfrica i Àsia.
Hora del sopar
Senegalesos i catalans
Pierre Diatta i Pedro Aguado

Després d'aquesta senzilla celebració, ens han donat algunes instruccions: Demà, després d'esmorzar, ens reunirem a la sala capitular i després anirem a la Basílica on celebrarem l'eucaristia amb el cardenal de Budapest.
Basílica

Tunel sota la basílica

Però això ja us ho explicaré demà. Avui estem cansats del viatge i anem a dormir aviat.

2 comentaris: